<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-2"?>
<rss version="2.0">
  <channel>
    <title>Windykacja w Eurobanku: zastraszanie i obrażanie. Ale ten medal ma dwie strony - komentarze</title>
    <link>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html</link>
    <description>Przez ostatni tydzień ludzie odpowiadający za wizerunek wrocławskiego Eurobanku mieli chyba najgorszy kryzys od początku jego powstania. Żadna awaria bankomatów, call-center, czy dostępu do konta przez internet nie wyrządziła wizerunkowi banku takiej szkody, jak kilka rozmów jego windykatorów z klientami nie spłacającymi kredytów. Rozmów nagranych przez tych ostatnich.  &#xD;
Wstyd i hańba. Żona się z pana śmieje już? Dzieci się z pana śmieją? Ma pan problemy z zapamiętaniem paru rzeczy tak? Cwaniaka pan próbuje zgrywać. Pana cwaniactwo wyjdzie panu bokiem . To odzywki pracownika Eurobanku do klienta z Gdańska (cytaty za TVN24.pl). Kilka dni wcześniej Radio ZET ujawniło jak pracownik Eurobanku straszył klientów z Lublina, którzy spóźniali się ze spłatą kredytu: Dzieci zabierze wam opieka społeczna i będziecie spać na podłodze. Będziecie mieć najsmutniejsze Boże Narodzenie jakie mogliście sobie wyobrazić  - mówił windykator do klienta, który miał dwumiesięczne zaległości, bo ojciec stracił pracę. &#xD;
Trudno znaleźć jakiekolwiek argumenty na obronę pracowników banku. Chamskie i obraźliwe odzywki obnażają niestety drugie oblicze tego banku, którego hasłem jest "co jeszcze możemy dla ciebie zrobić".Kilka lat intensywnego budowania wizerunku banku przyjaznego, z wykorzystaniem niezliczonej liczby aktorów, znanych twarzy, celebrytów... W ciągu tygodnia pracownicy działu windykacji wyrzucili to wszystko do kosza. Janda, Żebrowski, Gajos, Figura, Peszek, Żurawski... &#xD;
&#xD;
&#xD;
&#xD;
&#xD;
&#xD;
&#xD;
&#xD;
&#xD;
Właściwie mógłbym tutaj postawić kropkę. Ale obawiam się czy w ogniu krytyki - podkreślam, zasłużonej - Eurobanku nie wylejemy dziecka z kąpielą. Dziś osią dyskusji są biedni klienci, zastraszani przez bankowców. Tymczasem gwarantuję Wam, że z łatwością można byłoby nagrać niejedną rozmowę windykatora z klientem, w której to windykator jest obrażany, zastraszany, szczuty psami. &#xD;
Tak się składa, że rozmawiałem ostatnio z pracownikami działu windykacji jednego z dość dużych banków. I włosy mi dęba stawały. Otóż w tym banku średnio co piąty, co szósty klient nie spłaca zaciągniętej pożyczki. Ponad połowa z tych nie spłacających w ogóle nie reaguje na jakiekolwiek próby kontaktu. Udają, że ich nie ma albo rzeczywiście znikają i nie sposób ich namierzyć. Pogróżki i chamskie odzywki pod adresem windykatorów, którzy pojwiają się przed drzwiami słychać w tym konkretnym banku przy co czwartej rozmowie z nie spłacającym kredytu klientem (z tych, których udaje się namierzyć). &#xD;
Powie ktoś: dobrze im tak. Rozdawali kredyty każdemu żulowi, na dowód i w 15 minut, to niech teraz się martwią. To prawda, ale czy to, że bank komuś dał pożyczkę zbyt łatwo, zwalnia klienta od konieczności jej spłacenia? Czy jeśli pożyczę komuś z ulicy samochód, a ten ktoś potem oświadczy, że mi go nie odda, bo jest biedny, to należy przejść nad tym do porządku dziennego? &#xD;
Chamskie i bezprawne sposoby egzekwowania długów trzeba piętnować. Ale patrząc na sprawę wyłącznie przez pryzmat biednych klientów i złych, chciwych bankowców, niestety dajemy argument tej części ludzi, którzy wzięli kredyty i wcale nie mają zamiaru ich spłacić. Powiecie: bank był naiwny, to niech teraz te pieniądze straci. W porządku. Tylko nie dziwcie się potem, że kredyt w tym kraju ma lichwiarską cenę 20% w skali roku. W żartobliwy sposób pokazuję to na tym klipie: &#xD;
&#xD;
&#xD;
&#xD;
&#xD;
&#xD;
&#xD;
&#xD;
&#xD;
&#xD;
&#xD;
&#xD;
&#xD;
&#xD;
Cały biznes consumer finance jest bowiem oparty o potwornie niesprawiedliwą zasadę - za tych, którzy oszukają bank i ukradną pieniądze, zapłacą na koniec dnia ci uczciwi, którzy zacisną zęby i nie dojedzą, a raty pożyczki uregulują. Dlatego, w imię sprawiedliwości, oczekuję od bankowych windykatorów stanowczości w granicach prawa. A od samych banków - przyjazności. Czyli tego, że jeśli klient sam zwróci się z prośbą o rozłożenie rat na dłuższy okres albo ich prolongatę, nie zostanie odprawiony z kwitkiem. &#xD;
 </description>
    <lastBuildDate>Wed, 5 Oct 2011 13:48:25 +0200</lastBuildDate>
    <item>
      <title>araya: Można odświeżyć temat: UOKiK nałożył na ...</title>
      <link>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k10334332</link>
      <description>Można odświeżyć temat: UOKiK nałożył na Eurobank karę 1 262 761 zł za stosowanie niezgodnych z prawem procedur windykacji należności i naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Komunikat prasowy: &lt;a href="http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=10694" rel="nofollow"&gt;www.uokik.gov.pl/download.php?plik=10694&lt;/a&gt;&#xD;&lt;br/&gt;</description>
      <guid>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k10334332</guid>
      <pubDate>Wed, 5 Oct 2011 13:48:25 +0200</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>yolek3333: Jestem z tych zastraszanych.Nie wiem ...</title>
      <link>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k9317658</link>
      <description>Jestem z tych zastraszanych.Nie wiem już co robić,odbierać telefon,czy nie otwierać drzwi i komu,obrażają,lekceważą/oczywiście bankowcy/,wyśmiewają się,straszą,obrażają,ja już nie wszystko z nerwów pamiętam!A to wszystko za zaległość 150zł w spłacie,jak się człowiek chce obronić,to mówią,że to będzie użyte przeciwko mnie i że to oni są pokrzywdzeni.A ja tylko poprosiłam o rozłożenie mi tego na 3 raty i czekałam na odpowiedz.Doczekałam się kpin,strachu,obrażania i pogróżek.To taka firma z Lodzi-WOMIX.Ludzie uważajcie!</description>
      <guid>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k9317658</guid>
      <pubDate>Thu, 27 Jan 2011 10:58:49 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>misfire01: Panie Samcik,&#xD;&#xD;jeśli żyjemy w państwie ...</title>
      <link>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k8856353</link>
      <description>Panie Samcik,&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;jeśli żyjemy w państwie prawa, na czym zdaje się Pan opierać i co zdaje się być jedną z myśli przewodnich Pańskiego wpisu (a propos Pańskiego stanowiska pacta sunt servanda w relacji klient - bank), to bądźmy konsekwentni. A zatem, jeżeli pracownik banku lub windykator jest obrażany, są w polskim prawie na to stosowne przepisy i na ich podstawie należy dochodzić sprawiedliwości w sądach, a nie skarżyć się, jak ciężką pracę ma windykator czy pracownik działu windykacji. Przecież nie musi pracować, jeśli mu się nie opłaca, po co ma dokładać do "interesu" - bez względu na to, czy pieniędzmi, nerwami, czy godnością osobistą. "Trudny klient" to część ich chleba codziennego, zawodowego ryzyka, co zresztą bynajmniej znajduje odzwierciedlenie w ich wynagrodzeniach / przychodach - gdyby windykacja polegała jedynie na przyniesieniu klientowi kwiatów i pogłaskaniu jego psa, windykatorów byłoby 20 razy tyle, a stawka za ich pracę byłaby, ogólnie mówiąc, marna. Magia rynku. &lt;br/&gt;Co więcej, sam pan pisze, że bank lekką ręką narozdawał kredytów różnym "żulom", nie wnikając w ich zdolność kredytową - więc czego się windykator ma od nich spodziewać? Chleba i soli, czerwonych dywanów? Chyba biorąc zlecenie wie, jaka była "kredytowa polityka" banku, albo raczej jej brak, i że teraz ta frywolność odbije się na jakości jego - windykatora - pracy (co oczywiście zapewne uwzględni sobie w cenie długu, jaki odkupuje, więc proszę się nie martwić, stratny nie będzie). &lt;br/&gt;Panu chodzi o to, że klient ma pożyczkę spłacać, skoro się do tego zobowiązał, i tu trudno Panu zarzucić brak logiki - tak, klient powinien, klient musi, klient ma obowiązek, klient to, klient tamto. Jak to mówią Amerykanie" would, should, could". Ale bank to nie kościół, sprawa zasadnicza dla banku jest zupełnie inna: nie "co kto powinien", ale co kto faktycznie robi. Co z tego, że "wszyscy powinni szlachetnymi być", skoro nie wszyscy są? Bank przecież to doskonale wie, co więcej wie, jaki procent klientów "starannie przeanalizowanych" pod kątem wypłacalności nie jest w stanie spłacać rat. Stąd pytanie za 100 punktów do banku: czy klienci "na dowód" zwiększą tę liczbę, czy może zmniejszą? Dlaczego podmiot, któremu chodzi przede wszystkim o zyski, sam, podchodząc do sprawy niestarannie i nie prowadząc analiz zdolności kredytowej swoich klientów, tych zysków się pozbawił? Tego Pan jakoś nie analizuje, dlatego proszę się nie obruszać, ale artykuł na bezstronny nie wygląda.&#xD;&lt;br/&gt;I na koniec małe pytanie a propos argumentu z żulem i pożyczaniem mu samochodu: czy Pan faktycznie wychodzi rankiem na ulicę, woła pobliskiego żula i pożycza mu samochód? A jeśli żul go nie zwróci, idzie Pan na komisariat i mówi ze szczerym oburzeniem i zaniepokojeniem: "panowie policjanci, dziś pożyczyłem lokalnemu pijaczkowi wóz i mi go nie oddał!"? &lt;br/&gt; Bo jeśli tak (wyobraża Pan sobie reakcję policji?), to istotnie, Pański argument jest bardzo przekonujący. A jeśli z jakichś powodów (no właśnie, jakich? :-) ) Pan tego nie robi, to proszę wybaczyć, ale na kilometr śmierdzi tanią demagogią.</description>
      <guid>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k8856353</guid>
      <pubDate>Thu, 7 Oct 2010 09:54:45 +0200</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>skieaw: A kim są ci zatrudnieni na telefonie ...</title>
      <link>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k7492508</link>
      <description>A kim są ci zatrudnieni na telefonie "windykatorzy" w bankach? Czy nie przypadkiem młodymi studentami obojętnego kierunku max. do 26 r. życia za 12 zeta brutto plus ewentualna prowizja. Na umowę-zlecenie, oczywiście...&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;Jeśłi tak - to by wiele wyjaśniało...&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;Tu Ci powiem ze się mylisz, windykator jest na tyle uprzywilejowany że umowę o prace dostaje... No i stawka godzinowa jest większa... Ale mówisz student... masz rację :)... &lt;br/&gt;Kto inny by zechciał straszyć innych ludzi żeby tylko zarobić na swoje utrzymanie ?&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt; Ale jak to juz pisałem, przykład idzie od zarządu :)...</description>
      <guid>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k7492508</guid>
      <pubDate>Sat, 28 Nov 2009 23:25:41 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>skieaw: Witam, tak się składa że byłem ...</title>
      <link>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k7492496</link>
      <description>Witam, tak się składa że byłem inspektorem windykacji, przez rok czasu w banku (nazwijmy to banku)...CB - jeden na rynku ;) o takich inicjałach....&#xD;&lt;br/&gt;Powiem, że ten windykator, może to zabrzmi śmiesznie był dość kulturalny, bo inspektorzy-specjaliści od spraw windykacji w banku przynajmniej tych 2 co pracowałem, żeby nikomu (NIKOMU) nie udzielać żadnej prolongaty...&#xD;&lt;br/&gt;Ściągalność w 1 którym zaczynałem po 2 miesiącach wynosiła 97% żeby dostać premię... &lt;br/&gt;A jak nie miałeś wyników na premie robili tak, ze nie miałeś czasu podrapać się po nosie... Kadra zarządzająca naprawdę potrafi podle postępować, ale nie tylko w stosunku do klienta... I to przykład idzie z góry....&#xD;&lt;br/&gt;Choć uważam ze ludzie tak czy tak, maja obowiązek spłacać przede wszystkim kredyt, a nie kupywać zbędne zabawki...&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;Pozdrawiam,&#xD;&lt;br/&gt; były Pracownik Cetelem i Citi :)</description>
      <guid>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k7492496</guid>
      <pubDate>Sat, 28 Nov 2009 23:21:23 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>skieaw: Witam</title>
      <link>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k7492457</link>
      <description>Witam</description>
      <guid>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k7492457</guid>
      <pubDate>Sat, 28 Nov 2009 23:12:24 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>maciek.samcik: Zgadzam się z Wami, że nic nie ...</title>
      <link>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k7477672</link>
      <description>Zgadzam się z Wami, że nic nie może usprawiedliwiać fali, przemocy ani pogróżek. Nie usprawiedliwiam tego. Zwracam tylko uwagę, że mamy do czynienia z brudną wojną po obu stronach barykady.&#xD;&lt;br/&gt; Pozdrawiam!</description>
      <guid>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k7477672</guid>
      <pubDate>Wed, 25 Nov 2009 21:01:35 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>jojomstop: można tez doić klientów kulturalnie ...</title>
      <link>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k7454136</link>
      <description>można tez doić klientów kulturalnie tak jak mBańk i Multibańk. Więcej na: &lt;a href="http://jojomstop.blogspot.com" rel="nofollow"&gt;jojomstop.blogspot.com&lt;/a&gt;</description>
      <guid>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k7454136</guid>
      <pubDate>Sat, 21 Nov 2009 13:37:24 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>bank_kier: Czyli nowa świecka tradycja: Jak Kuba ...</title>
      <link>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k7453179</link>
      <description>Czyli nowa świecka tradycja: Jak Kuba Bankowi, tak Bank Piotrowi&#xD;&lt;br/&gt;Ps.&#xD;&lt;br/&gt; Nic nie może usprawiedliwiać stosowanie "fali", ani w wojsku, ani w banku.</description>
      <guid>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k7453179</guid>
      <pubDate>Sat, 21 Nov 2009 01:43:02 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>krat-ka22: kilka lat temu byłam przez pracowników ...</title>
      <link>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k7451163</link>
      <description>kilka lat temu byłam przez pracowników eurobanku zastraszana pobiciem i nasłaniem bejsboli zgłaszałam pisemnie sprawe pracownikom w punkcie obsługi&#xD;&lt;br/&gt;nigdy nie dostałam odpowiedzi&#xD;&lt;br/&gt;wziełam pozyczke w innym banku spłaciłam eurobank&#xD;&lt;br/&gt; nie chce miec z nimi wiecej nic do czynienia</description>
      <guid>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k7451163</guid>
      <pubDate>Fri, 20 Nov 2009 17:36:06 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>maryko.m: A kim są ci zatrudnieni na telefonie ...</title>
      <link>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k7449441</link>
      <description>A kim są ci zatrudnieni na telefonie "windykatorzy" w bankach? Czy nie przypadkiem młodymi studentami obojętnego kierunku max. do 26 r. życia za 12 zeta brutto plus ewentualna prowizja. Na umowę-zlecenie, oczywiście... &lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt; Jeśłi tak - to by wiele wyjaśniało...</description>
      <guid>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k7449441</guid>
      <pubDate>Fri, 20 Nov 2009 12:26:09 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>leniuch102: ale windykator eurobanku... ...</title>
      <link>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k7449195</link>
      <description>ale windykator eurobanku... zasadniczo miał rację.&#xD;&lt;br/&gt;mężczyzna, który nie potrafi regulować zobowiązań... nie jest mężczyzną.&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt; Mógłbym się tu wdać w dłuższe dywagacje nt. popłuczyn kultury szlacheckiej, a właściwie zbójeckiej, która za honorowe uznawała tylko długi karciane itp. ale to nie mój świat, ja jestem (mentalnie) ze wsi, gdzie było wszystkiego mało i własność traktowano poważnie. Tyrada windykatora nawet mi się spodobała... właściwie po spisaniu na ulotkę można by ją wręczać wraz z umową kredytową.</description>
      <guid>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k7449195</guid>
      <pubDate>Fri, 20 Nov 2009 11:28:38 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>atomm: Dokladnie&#xD;Zeby im zrobic na zlosc zaloze ...</title>
      <link>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k7449132</link>
      <description>Dokladnie&#xD;&lt;br/&gt; Zeby im zrobic na zlosc zaloze sobie u nich konto oszczednosiowe zeby mi placili duze odsetki (chyba obecnie najwieksze w Polsce)</description>
      <guid>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k7449132</guid>
      <pubDate>Fri, 20 Nov 2009 11:09:57 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>smoq321: Ja jakoś nie widzę powodu, aby chamstwem ...</title>
      <link>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k7449019</link>
      <description>Ja jakoś nie widzę powodu, aby chamstwem klientów usprawiedliwiać chamstwo pracowników banków.</description>
      <guid>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k7449019</guid>
      <pubDate>Fri, 20 Nov 2009 10:38:52 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>mamula66: Jak to dobrze ze nie mieszkam w ...</title>
      <link>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k7448353</link>
      <description>Jak to dobrze ze nie mieszkam w Polsce....</description>
      <guid>http://samcik.blox.pl/2009/11/Windykacja-w-Eurobanku-zastraszanie-i-obrazanie.html#k7448353</guid>
      <pubDate>Fri, 20 Nov 2009 02:52:24 +0100</pubDate>
    </item>
  </channel>
</rss>


