Subiektywnie o finansach

Blog Macieja Samcika, długoletniego dziennikarza ekonomicznego Gazety Wyborczej . O finansach małych i dużych. Mnóstwo ciekawostek na temat pieniędzy. Wiadomości ważne dla domowego budżetu. Porady finansowe i recenzje reklam instytucji finansowych.

Wpis

wtorek, 28 sierpnia 2012

Getin obiecuje: koniec naciągania klientów. Tylko czy ten bank da się zmienić?

Getin Bank ma coraz większy problem z klientami, którzy uważają, że zostali naciągnięci przez jego doradców. Frustracje są różne. Jedni mają żal o aneksy do kredytów, inni o wciśnięte im programy inwestycyjne, jeszcze inni o ubezpieczenia. Nawet jeśli żale klientów są w części przesadzone - bo niektórzy sami przyznają, że podpisywali wszystkie papiery, podsunięte im w banku, nawet ich nie czytając - to jednak trudno uwierzyć w to, żeby Getin wyszedł z tego kryzysu wizerunkowego obronną ręką. Błąd, który jest przyczyną niezadowolenia klientów, jest bowiem systemowy. Polega na tym, że pracownicy oddziałów Getinu byli szkoleni i przygotowywani do roli jednorazowych sprzedawców, którzy mają umieć perfekcyjnie wcisnąć klientowi kit, by generować obroty dla banku. Przez lata się to udawało: kit wciskali sprawnie, wkurzonym ludziom mówili beztrosko "trzeba było czytać co się podpisuje", a kasa płynęła do banku szerokim strumieniem. Czasem mieli ułańską fantazję, a wtedy mówili "owszem, napisaliśmy nieprecyzyjną umowę, i co nam zrobisz?".

TV Biznes o reklamach finansowych

Subiektywność w TV Biznes: "Kto ma rację" o reklamach finansowych

Ostatnio jednak Getinowi zdarzyły się dwa nieszczęścia, które prawdopodobnie poruszą całą lawinę zamiatanego przez lata niezadowolenia klientów. Pierwsze nieszczęście to pozew grupowy, przygotowywany przez prawników jednej z renomowanych warszawskich kancelarii. Prawnicy starają się zebrać grupę klientów, którzy czują się pokrzywdzeni aneksem "Mini Procent". Był on proponowany swego czasu przez bank posiadaczom kredytów hipotecznych we frankach. Powodował okresowy spadek miesięcznej raty, ale zarazem wzrost zadłużenia klienta. W sumie - nic fajnego. Drugie nieszczęście to wyjątkowa aktywność klientów, którym wciśnięto produkt inwestycyjny "Kwartalny Profit". Doradcy sprzedawali go jako krótkoterminowy, pokazując klientom jedną z dwóch opłat likwidacyjnych, która szybko maleje do zera. Zapominali jednocześnie wspomnieć o drugiej opłacie likwidacyjnej, która bynajmniej do zera nie malała, czyniąc z posiadacza "Kwartalnego Profitu" niewolnika na długie lata. Nie mogę wykluczyć, że produkt celowo został tak zmontowany, by umożliwiać doradcom manipulowanie świadomością klientów. Cóż, big city life on Domaniewska Street ;-)

Czytaj też: Bank złamał procedury, więc płaci klientowi odszkodowanie

A jednak znalazła się wystarczająco wpływowa grupa klientów, by zaczął się szum w mediach. Szum, który zaczął się zresztą od portalu Gazeta.pl. Wiem skądinąd, że jeszcze zanim sprawa zrobiła się głośna, Getin próbował wyciszać sprawę, oddając pieniądze niektórym klientom w zamian za podpisanie ugody zobowiązującej ich do milczenia. Ale mleko się wylało. Posłuchajmy co dziś mówią przedstawiciele Getin Banku. "Nie udajemy, że nic się nie stało, będą zmiany w procedurze reklamacyjnej..Reputacja ma dla nas znaczenie". Zaś klienci donoszą, że bank mięknie. "Napisałem pismo o uchyleniu się od skutków prawnych zawarcia umowy z powodu wprowadzenia w błąd. Bank zarzekał się, że wszystko odbyło się prawidłowo. Ostatecznie jednak zgodził się uznać pismo w drodze wyjątku". Bank: "Uważnie monitorujemy wpływające do banku reklamacje. Zależy nam na wyeliminowaniu wątpliwości klientów co do produktów, które nabyli".

W Getinie zapowiedzieli też coś, co zapowiadają zawsze po ujawnieniu przez media nieprawidłowości przy sprzedaży produktów: że będą kontrole jakości sprzedawców i że klienci będą podpisywali dodatkową klauzulę informacyjną, w której będzie dokładnie napisane w co się pakują. Ja w ciągu kilku lat mojej pisaniny o Getinie słyszałem już te deklaracje dwukrotnie. Choć tym razem - przyznam - jest jeszcze bardziej hardcorowa, bo klient ma pisać oświadczenie sam (dobrze, że nie własną krwią). "Teraz każdy klient, który decyduje się na produkt podobny do "Kwartalnego Profitu", pisze własnoręcznie oświadczenie. Zaznacza, że nabywa produkt inwestycyjny, na daną ilość lat, który nie jest lokatą bankową oraz że wycofanie środków przed minięciem tego okresu będzie wiązało się z kosztami" - czytam w Gazecie.pl wypowiedź rzecznika Getinu.

Czytaj: Getin pobierał opłatę za obsługę nieterminowej spłaty. Nielegalnie

Dobry pomysł, ale nie załatwi sprawy niezadowolonych klientów, którzy już zostawili wpuszczeni w maliny. "Kwartalny Profit" to tylko jeden z kilkunastu produktów, które skutecznie sprzedawał Getin. Może wyjątkowo sprytnie zrobiony, ale jeden z wielu. Pisałem w blogu kilka razy o słynnych pakietach inwestycyjnych "Pareto", które Getin sprzedawał w kilku seriach i do których zrozumienia trzeba było mieć doktorat z ekonomii i prawa przy okazji. Klienci "Pareto" burzyli się od dawna, teraz mogą dostać wiatr w żagle. Pisałem o promocjach "Mini Procent", które pozornie wyglądały na robienie klientowi dobrze, ale tak naprawdę były pułapką. Pisałem o tym, jak Getin czasem dla dobra klientów ubezpieczał ich od razu na pięć lat z góry, albo wykupił im na kilka lat polisę komunikacyjną, oczywiście nic nikomu nie mówiąc, tylko wystawiając rachunek do zapłacenia. W Getinie potrafili też postraszyć klientów, że jak zlikwidują ROR-y w tym banku, to przy okazji stracą też lokaty. Albo wstrzymać komuś transzę kredytu, bo zupa była za słona. Jak obniżyli spread to... tylko z jednej strony. Lokatę czasem zamienili na odnawialną, żeby klient nie miał pokus. Czy te wszystkie doświadczenia pozwalają wierzyć, że bank zmieni się na lepsze? Cóż, wiara umiera ostatnia...

Patrząc na niektóre reklamy emitowane przez banki okołogetinowe - np. Idea Bank, również należący do szeroko pojętego imperium Leszka Czarneckiego - trzeba byłoby tę nadzieję chyba chwycić na gardło i zadusić od razu. Reklamują lokatę na 9,5%, bez podatku, nie wspominając o dodatkowych warunkach. A jak się wniknie w szczegóły, to okaże się, że lokata jest na mniej, niż 9,5%, a żeby ją założyć, trzeba jednocześnie wejść do jakiegoś długoterminowego programu inwestycyjnego.

Idea Bank reklama 9,5%

Szczegóły wpisu

Tagi:
brak
Kategoria:
Autor(ka):
maciek.samcik
Czas publikacji:
wtorek, 28 sierpnia 2012 12:20

Trackback

Komentarze

Dodaj komentarz

  • takeyourprofit napisał(a) komentarz datowany na 2012/08/28 14:03:09:

    Niestety w mediach ciągle się mówi o sprawie Amber Gold, zapominając że działania klasycznych banków i funduszy inwestycyjnych są czasami co najmniej nieetyczne. Ja o sprawie Getinu pisałem kiedyś w kontekście genialnych zarządzających z TFI Idea Ochrona Kapitału...
    takeyourprofit.blogspot.com/2012/08/czy-banki-zawsze-dziaaja-w-interesie.html

  • szpon napisał(a) komentarz datowany na 2012/08/28 14:16:27:

    Ahahahaha. To zupełnie jak Barclays obiecał że już nie będzie ustawiał ratingów, MF Global że już więcej nie ukradnie depozytów klientów, JP Morgan że już więcej nie będzie grał na obniżenie cen złota i srebra, HSBC że już więcej nie będzie prał pieniędzy dla karteli narkotykowych Meksyku itd itp :D

    I że niby ktoś uwierzy tym ludziom? Że niby to oni nie wiedzieli co się dzieje? Przepraszam i wystarczy :DDDD Powinno być jak w Islandii: do pierdla oszustów.

  • ap101218 napisał(a) komentarz datowany na 2012/08/28 14:47:22:

    Niech warszawscy prawnicy dotra do bylych pracownikow, ktorych zwolniono za brak realizacji zalozonych planow sprzedazowych na produktach inwestycyjnych a dowiedza sie jak funkcjonowal caly system sprzedazy Nie jeden z tych pracownikow uchyli rabka tajemnicy jak byli traktowani przez swoich przelozonych gdy nie chcieli naciagac klientow na z gory ,spalony, produkt Przeciez bank nie zatrudnial bezmuzgich prymitywow ..........i jak to napisano w jednym z artykulow, cytujac pracownika banku + najbardziej bylo mi zal starszych ludzi, ale najwazniejsze byly plany sprzedazowe Zeby pracowac trzeba bylo wciskac klientom kit

  • lkuziem napisał(a) komentarz datowany na 2012/08/28 15:27:14:

    dzisiaj do mnie dzwonili z getinu :)
    Obiecywany zysk 12%!! pytam gdzie haczyk... nie ma haczyka.. po dłuższej wymiane zdań to okazało się, że jest to po prostu zwykła struktura, za którą pewnie dodatkowo kasę wyczeszą za zarządzani. na szczęście nie mam czasu na takie wizyty u "doradców" - naprawdę nie mam czasu :)
    Dzięki za poświęcony czas pracownikowi z Getinu, ale sprzedawca to nie doradca, a 12% to bujda...

  • adam66-sz napisał(a) komentarz datowany na 2012/08/28 15:56:36:

    Taaaak.
    Tylko dlaczego takie reklamy jak ta z 9 % Idea Bank czy wcześniejsze AmberGoldu lub OLT "sprzedaje" właściciel tej strony? Przecież, panie Macieju, pana pracodawca zarabia w ten sposób na pana wynagrodzenie ...
    Czy nie jest tą wątpliwe etycznie? Pan pisze - i słusznie - że GetinBank wprowadza w błąd klientów, ale pana pracodawcajednocześnie reklamuje to przedsięwzięcie i zarabia na tym banku/parabanku/linii lotniczej...
    Czy ten świat nie jest pokręcony?

  • 581616aaaa napisał(a) komentarz datowany na 2012/08/28 16:04:19:

    GETIN = GET OUT !!!

  • 581616aaaa napisał(a) komentarz datowany na 2012/08/28 16:06:13:

    W wypadku loakat internetowych na Getinie ŁAMANA JEST USTAWA O PRANIU BRUDNYCH PIENIEDZY - sprawa w KNF ie oraz złozone doniesienie do prokuratury

  • janzdziarski napisał(a) komentarz datowany na 2012/08/28 16:10:44:

    1. Przecież mini procent był dl ludzi. Nie chcę bujać się z kursem franka, w chcili obecnej mam zmniejszone dochody lub zwiększone wydatki. Za 2 lata będzie lepiej. Aneks jest dla mnie ok. Akceptuję ryzyko.

    2. Kwartalny profit, Pareto - to inwestycje - życie pokaże. Czy ktoś jest na tyle naiwny, żeby pomyśleć, że Getin sam je wymyślił? Pewnie kalka z zachodu.

  • ulanzalasem napisał(a) komentarz datowany na 2012/08/28 16:55:57:

    To jest jakby oczywiste, że nie da się zrobić takich pieniędzy na normalnych usługach, dlatego mamy coraz większą presję, nowe produkty, coraz to nowsze sposoby na obejście regulacji...ale to się zawsze prędzej czy później posypie, bo nawet drukarki do pieniędzy się kiedyś przegrzeją ;) No ale im musi ciągle rosnąc, wykresy muszą się piąć w górę, zysk jak przed rokiem to strata, nawet gdyby "nie było" inflacji, wyższych podatków, koszty były takie same...bo wszystko musi rosnąć w nieskończoność.

  • smok_sielski napisał(a) komentarz datowany na 2012/08/28 17:16:43:

    Samcik narzeka na Getin a w tekście ma reklamę Idea Banku - jednego z klonów Czarneckiego. To się nazywa schizofrenia, albo hipokryzja...

  • 43md napisał(a) komentarz datowany na 2012/08/28 17:36:09:

    Sądzę , że Getin nie jest w tych klockach ostamotniony reszta banków czyni podobnie a straty klientów są rzędu 30-40%.

  • ewa4561 napisał(a) komentarz datowany na 2012/08/28 18:29:42:

    A ja polecam wszystkim klientom nie naciąganie tylko same korzyście tanie gadanie dla was
    tinyurl.com/TANIE-GADANIE

  • 6becia napisał(a) komentarz datowany na 2012/08/28 18:43:00:

    Jestem jedną z wrobionych przez Getin Bank. Ufając doradcy podpisałam lokatę (cały czas powtarzał słowo "lokata") na 2 lata. Doradca wskazywał nawet na tabliczkę Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, który miał być poręczycielem naszej umowy. Spałam jakiś czas spokojnie, aż tu wybuchła ta bomba. Zaczęłam zbierać informacje i okazało się, że jestem ubezpieczona na życie, a ta niby "lokata" to ubezpieczenie na 10 lat! Jestem po 50-siątce , mam już ubezpieczenie od kilkunastu lat . Na co mi kolejne? Nikt nie mówił o opłatach, ja natomiast nie pytałam. Przecież takich pytań nie stawia się przy zakładaniu lokat. Na forum "wrobieni w getin bank" zbiera się kolejna grupa do pozwu zbiorowego. Ja już przystąpiłam.

  • komfin1 napisał(a) komentarz datowany na 2012/08/28 19:16:57:

    Pan Maciej to taki "subiektywny" Dr Jekyll i Mr Hyde. Na swoim blogu pisze jak jest, bez ogródek, ale w Wyborczej to już nie koniecznie. W ogóle dziennikarze Gazety, nie napisali ani jednego artykułu negatywnego na temat produktów firm należących do LC. Owszem, pojawiały się negatywne artykuły, ale dotyczyły tylko informacji prasowych w stylu: Getin przegrał w sądzie, lub UOKiK ostrzega, Bank stosuje niedozwolone klauzule... Szum jaki miała ostatnio zrobić Gazeta, sprowadził się do przekazania informacji o składanym pozwie zbiorowym, nawet chcąc kontynuować temat zasłaniali się ekspertem. Za to mnóstwo było reklam Holdingu, oraz artykułów niezależnego Open Finance, pod którymi Pan Maciej chętnie się podpisywał.
    Pozdrawiam

  • znajomy_jennifer_lopez napisał(a) komentarz datowany na 2012/08/28 20:48:47:

    MARKA, czy ludzie znają to słowo? Marka oznacza że nie robisz po prostu biznesów z niektórymi goścmi, firmami, chyba że potencjalny zysk jest znacznie większy od zwykle dużego ryzyka. Dlatego nie robi się biznesów z Getinem, Meritum Bankiem, raczej też nie z Idea Bankiem. Wszystkie one bowiem mają określoną reputację (jak dla mnie).
    Żeby była jasność: wszystkie banki to drapieżne rekiny ZA WSZELKĄ cenę dążące do wyciśniecia max szmalu od swoich klientów i maksymalizacji zysku, z tym że niektóre już WIEDZĄ że trzeba to robić ostrożnie (bez ordynarnych ale mających krótkie nogi "skoków na kasę") bo tisze jediesz dalsze budiesz, kasę wyciskasz ale musisz dbać o reputację (uważać żeby nie wyciekały wewnętrzne maile o wciskaniu g... produktów klientom i nazywaniu ich lemingami,leszczami itp). Tej wiedzy nie mają właśnie banki o kt pisałem powyżej.

  • zielonygil napisał(a) komentarz datowany na 2012/08/28 22:29:34:

    Serdecznie polecam lekturę forum wrobieni.org
    Z postów wynika, że holding getin uparcie i konsekwentnie "ulepsza" swoje produkty, gubiąc tropy zmieniając nazwy banków (ostatnio Idea Bank) i pośredników (Open Finance-> TAX CARE).
    Ja dałem się wrobić w pogram LIBRAIII i POBO- 80%spadek wartości funduszu w Planie Oszczędnościowym BEZPIECZNE OSZCZĘDZANIE to istny skandal.
    W tych strukturach nie ma możliwości wyboru funduszu, zawieszenia składki a opłata za zarządzania naliczona za cały rok z góry od pięciokrotności wpłaconej składki ciągle rośnie 1,28%->1,92%
    Gorąco przestrzegam

  • krolikii napisał(a) komentarz datowany na 2012/08/28 22:54:26:

    Z całym szacunkiem ale to co Pan tu opisuje nijak nie ma się do rzeczywistości.Niestety widać już na pierwszy rzut oka że w nie jest Pan zorientowany w temacie inwestycji oferowanych w Getin Banku i może Pan wprowadzać czytelnika w błąd.Informacje które Pan podaje są wymieniane zdawkowo , wyciągane z kontekstu.Np opłaty za kwartalny profit o których Pan pisze że są zakumuflowane ?Przecież są podane czarno na białym w deklaracji i tabeli opłat - podane w cyfrach zgodnie z rozporzadzeniami wszystkich świętych....Czemu nie wspomina Pan o stałym oprocentowaniu części depozytowej 7%,7,29%,6,80%?Ma ono takie być przez 10 lat.Czyli przy inwestycji 10 000 , 7000 ma oprocentowanie stałe (na 10 lat! i w każdej chwili istnieje możliwość wypłaty tej czesci)a 3000 zmienne.Po 10 latach dostaje sie te 3000 na pewno z powrotem , bo jest gwarancja kapitału po tym okresie + ewentualny zysk.Odsetki z 7000 dostepne co 3 miesiace.
    Czyli tak naprawdę z igły widły.Jak każdy produkt ma zalety i wady.
    Wysokość opłat moim zdaniem jest logiczna bo przecież za darmo nic nie ma na tym świecie. Tak samo rzecz się ma do aneksów hipotecznych.Tu także odnosi się Pan do tematu zdawkowo.Klienci podpisując aneksy mieli obniżane marże co jest bardzo korzystne.Aby taki fakt miał nastąpić trzeba było spełnić warunki.Coś za coś.Bo nie ma nic za free.Można by było mnożyć i mnożyć przykłady losowego podawania informacji.

    Uważam osobiście że jeśli chce się przeprowadzać jakieś śledztwa itd. to powinno się podawać suche fakty a nie informacje trzy po trzy albo gdzieś zasłyszane albo wyczytane.Pojawiło się wielu "specjalistów" którzy najeżdżają na Getin bo tak naprawdę sami chcą zrobić na całym zamieszaniu interes.Nie muszę tu wymieniać nazwisk.....

    Życzę chłodnego i bardzo dokładnego podejścia do tych tematów.
    Pozdrawiam.

  • 6becia napisał(a) komentarz datowany na 2012/08/28 23:19:17:

    Do "królikii"- to pan szerzysz kłamstwa. Oprocentowanie z części depozytowej maleje do przeciętnej wysokości oprocentowania w innych bankach (mam schemat rozpisany przez doradcę). Niech się nikomu nie wydaje, że podane przez Pana oprocentowanie 7-6% trwa przez 10 lat. Przy podpisywaniu umowy Światowe Rynki nie przedstawiono mi żadnej tabeli opłat, nie poinformowano mnie o jakimkolwiek ryzyku, czy ubezpieczeniu. Z trudem dałam się namówić na niby LOKATĘ dwuletnią, która okazała się być być ubezpieczeniem na życie na okres 10 lat. Na forum "wrobieniwgetin.org" są dziesiątki ludzi potwierdzajacych stosowanie takich samych kłamstw w całej Polsce. Nie znamy się a problem wygląda iidentycznie. Przypadek?

  • roma.roma napisał(a) komentarz datowany na 2012/08/28 23:55:24:

    Mnie tez oszukali w Getin Banku. Stracilam juz okolo 8 tysiecy, a podpisalam umowe w lutym. Pisze reklamacje do banku. Stracilam do nich zaufanie, mimo, ze bylam wieloletnia klientka korzystajaca z lokat. Niw chce juz wiecej nic miec wspolnego z tym "bankiem".

  • alex2835 napisał(a) komentarz datowany na 2012/08/29 13:01:59:

    Niestety zły pieniądz wypiera dobry. Jeśli banków nie stać na stworzenie i przestrzeganie jakiegoś kodeksu etycznego, to powinien wkroczyć regulator. Każda reklama wprowadzająca w błąd powinna być zakazana. Weźmy przykład z branży alkoholowej albo farmaceutycznej.

  • mm_l napisał(a) komentarz datowany na 2012/08/29 18:23:37:

    banki trudno zmienić. na piątek 30 sierpnia potrezbowałem gotówki do spłaty. 21 sierpnia złożyłem podczas wizyty w PKO BP zlecenie odkupienia jednostek funduszu inwestycyjnego (też własność grupy PKO) i przelania środków na rachunek bankowy. Po czterech wizytach w banku, celem korygowania kolejnych pomyłek tegoż, dzisiaj 29 sierpnia udało się wprowadzić zlecenie do systemu. Pieniądzy na piątek nie będzie. Dopnę finansowanie alternatywne, bo inaczej grozi mi 13% procent odsetek. Gdyby to bank wyrównywał szkodę to bym się procesował, ale zwala wszystko na pracownika, choć sam widziałem, jak ten zasięgał rady przełożonej. W każdym razie, jeżeli na blogu odezwie się marketing PKO BP z uwagami, iż wszystko jest cacy, to uprzedzam, że mam pełną dokumentację (kopie zlecen i bilingi komórki). Nie zawaham się z niej skorzystać.

  • byla_lesbijka napisał(a) komentarz datowany na 2012/08/30 14:49:48:

    Mój brat tam pracował przez rok i musiał sprzedawać Pareto. Jak przestał sprzedawać, to go zwolnili. A to Pareto to chyba największy przekręt finansowy. trzeba co miesiąc wpłacać przez 15 lat pieniądze, a inflacja zjada wpłaty. I do tego wysoka prowizja za zarządzanie - prawie 20 proc. wpłacanych środków, a nawet nie ma gwarancji Bankowego Funduszu Gwarancyjnego. Kiedyś brat przyniósł dokumenty, żeby pokazać kuzynce, która nie wierzyła, że to wał.

  • gruba_rybka napisał(a) komentarz datowany na 2012/08/30 15:01:46:

    Pracowałem w tym banku i traumę mam do dziś. Zmuszali nas karnymi szkoleniami (tak to nawet nazywali w mailach) do sprzedaży produktów, których nikt świadomy by sobie nie założył. Jak ktoś nie sprzedał odpowiedniej ilości, to jego nazwisko było wciągane na czarną listę osób, które muszą jechać na karne szkolenie a informacja o tym była wysyłana do wszystkich pracowników w regionie. Karne szkolenia odbywały się w miejscach odległych o kilkaset kilometrów i to w dni wolne. Za uczestnictwo w takim szkoleniu nie wypłacali kasy, chociaż cała sobota była zmarnowana. Co ciekawe, wyjazd na drugi koniec Polski był po to, żeby szkolenie było jeszcze bardziej uciążliwe. Gdyby przypadkiem kręcił się tu po forum jakiś prawnik Getina i chciał mnie postraszyć za oczernianie banku, to od razu ostudzę mu zapały - mam dowody na to, o czym napisałem i na wiele innych ciekawych rzeczy. Jak będzie trzeba, to prasa je otrzyma i będzie kilka ciekawych artykułów.

  • remigiusz.stanislawek napisał(a) komentarz datowany na 2012/09/03 20:28:32:

    W dyskusji padła informacja, że opłaty w kwartalnym proficie podane są na tacy.
    Cóż - dokładnie to opisałem tutaj. Być może jeszcze komuś w Polsce wydaje się, że jest to napisane w prosty i oczywisty sposób.

    Zresztą - oceńcie Państwo sami:
    blog.opiekuninwestora.pl/jak-ukryc-oplate-likwidacyjna/

  • remigiusz.stanislawek napisał(a) komentarz datowany na 2012/09/03 20:32:38:

    W produktach strukturyzowanych (tych 10 i 15 letnich) doradca powinien dokładnie wyjaśnić kilkanaście punktów. Opisałem je w tym artykule:

    blog.opiekuninwestora.pl/czy-kwartalne-zyski-to-zly-produkt/

    Tylko w takim przypadku inwestor może mówić, że wybrał produkt w sposób świadomy.

    Struktury nie są złym rozwiązaniem - pod warunkiem, że inwestor dokładnie rozumie ich działania i sam bardzo mocno wierzy w to, o co oparta jest taka struktura.

    A złożoność ( a tym samym niewidoczne na pierwszy rzut oka ryzyka) potrafi być dość złożona. Jak przykładowo w nowych hitach sprzedażowych: Dziesięciokrotka oraz Symfonia Zysków.
    Mam poważne obawy czy sprzedawcy choć w części rozumieją to co oferują:

    blog.opiekuninwestora.pl/jak-liczony-jest-zysk-w-10kr-i-sz/

  • hexapuma napisał(a) komentarz datowany na 2012/09/04 08:41:50:

    Jakby nie patrzeć to uderzyli się w pierś bo zauważyli że wyszedł błąd nie możne wszystkiego generalizować i mówić że się nie uda poczekajmy zobaczymy może uda się wyciągnąć wnioski i wyjść na prostą. Każdy powinien mieć szansę.

  • aniapatryk napisał(a) komentarz datowany na 2012/09/06 09:15:16:

    Witam,niestety ciągle mówi się o Gettin Banku,generalnie gdzieś tylko miedzy wierszami wspomina sie o Open Finance, którego doradcy robią ludzi w balona tak samo jak Gettin bo to ten sam produkt. Ja właśnie dostałam odpowiedz na reklamacje z Open,jest poprostu żenująca. Pani Prawnik wciska mi jakieś głupoty na temat tego ,że jak się podpisuje umowę trzeba być świadomym konsumentem i chyba doktorantem w dziedzinie ubezpieczeń i bankowości. Doradcy a własciwie sprzedawcy bo tylko tak można o nich mówic ,sprzedają produkt mówiac o samych zaletach,zapominają poinformować o ogromnym ryzyku, i nie chodzi tu już o to że nic nie zarobimy,bo na to można się przygotować widząc ze nie jest to lokata.Chodzi jednak o to że kradna nasz własny wkład własny. ja wiem jedno nie poddam się w walce z open,ale dobrze byłoby aby także telewizja pomogła naprawdę dużej rzeszy osób wmanewrowanych w jedno wielkie oszustwo.

  • miszka52 napisał(a) komentarz datowany na 2012/09/24 18:09:33:

    Pomijając zyski, straty, naciąganie itp... Miałam kilka lokat, których terminy upływały. Telefonicznie ustaliłam z doradcą, że rezygnuję z przedłużania. Pieniądze miały się pojawić na koncie oszczędnościowy, a na kilka dni jakoś zaginęły. Na koncie ich nie było, a lokaty też już się skończyły. Po mojej interwencji jakoś nagle się znalazły.
    Poza tym wszystkim uważam, ze Getin szarego klienta, który nie daje się naciągać na kredyty, lokaty itp. po prostu "olewa". Już kilkukrotnie, zwracając się z jakimś problemem - czy to do swojego "opiekuna", czy mailem, a nawet telefoniczne - zostałam totalnie zignorowana. Niby rozmowa nagrywana, więc powinna być wiążąca, a nic z niej nie wynika. Czekałam na obiecany telefon z wyjaśnieniem, które pan miał miał zweryfikować z kimś mądrzejszym... I nic. Upomniałam się mailem - też nic... Chyba zrezygnuję z usług tego banku... Ale który wybrać... Już kilku tych finansowych usługodawców wypróbowałam i też nie byłam zadowolona...

  • sylvie.u napisał(a) komentarz datowany na 2012/10/04 18:43:39:

    Jeśli ktoś ma informacje która z kancelarii zajmuje się pozwem zbiorowym dot. "Kwartalny Profit Plus" będę wdzięczna za informacje.

  • aniapatryk napisał(a) komentarz datowany na 2012/10/05 08:03:14:

    Zadzwoń do kancelarii Evershead Warszawa

  • 2abin napisał(a) komentarz datowany na 2012/10/17 18:35:35:

    Jestem zainteresowany pozwem zbiorowym dotyczy " Kwartalny profit" w Poznaniu na ul.Czajczej.Pilnie!!
    czekam niecierpliwie na kontakt. Nie można im tego odpuścić Ci ludzie, którzy nas oszukali muszą za to zapłacić.

  • aniapatryk napisał(a) komentarz datowany na 2012/10/18 08:58:23:

    wejdz na www.wrobieni.org

  • edmun.1162 napisał(a) komentarz datowany na 2012/11/30 10:40:19:

    NIEDŁUGO OKARZĘ SIĘ ,ŻE CZARNECKI TO DRUGI AMBER GOLD

  • platonxxi napisał(a) komentarz datowany na 2012/12/15 22:15:24:

    Kolejny złodziejski przekręt w GetinNoble Bank.

    Na czym polega . Chcesz zamknąć konto w internetowym Getinonline nie zrobisz tego. W oddziale Getinbank nie złozysz wniosku o zamknięcie bo Getinonline to oddzielny pion !!!.
    Wysyłasz wnioski do siedziby Getinonline .Nic z tego, ile wniosków bys nie wysyłał -oczywiscie listami poleconymi żaden z nich nie trafi do adresata . Oczywiście poczta dostarcza je terminowo i do właściwego odbiorcy znikają juz po odbiorze przez pracowników Getinonline. Oczywiscie cały czas pobierane sa prowizje za obsługe rachunków. Podobno sprawa jest juz zgłoszona do UOKiK ,i bardzo dobrze . Trzeba skonczyc z okradaniem klientów.

  • beciat222 napisał(a) komentarz datowany na 2013/01/02 18:09:31:

    UWAGA!!! Poszkodowani przez Getin Bank ze Szczecina i okolic ,którzy nie zostali powiadomieni o spotkaniu w dniu 5 stycznia 2013 r.w Szczecinie. Prosimy o telefon na nr. -507949009-tel.-604202432-tel.607872373 w celu ustalenia dokładnego miejsca spotkania oraz godziny. Pro forma przypominam, że poszukuję osób zainteresowanych przystąpieniem do pozwu zbiorowego przeciwko GetIn/OF. Na dzień dzisiejszy mam 13 wrobionych zainteresowanych przystąpieniem do pozwu zbiorowego. Dążę do tego, aby grupa liczyła przynajmniej 30 osób (nie wiadomo, czy faktycznie wszyscy zdecydują się finalnie na wystąpienie na drogę procesową, a zależy mi żeby do pozwu przystąpiło przynajmniej 20 osób). Wiem, że dwa podobne procesy zakończyły się na etapie ugody, trzeci jest na etapie postępowania przygotowawczego. Mile widziane osoby z terenu całego kraju.

  • ralfik7 napisał(a) komentarz datowany na 2013/01/11 15:44:20:

    Poszkodowanym proponuję udać się do swojego doradcy i niech w sposób techniczny omówi budowę produktu. Kiedy już to zrobią zrozumieją że nie stracili a być może nawet dużo zyskali. Nie wszystkie produkty zarabiają od razu natomiast warto o tym porozmawiać. Autorowi bloga również proponuję skontaktować się z dobrym podkreślam dobrym doradcą.

  • lilka0073 napisał(a) komentarz datowany na 2013/02/04 20:33:59:

    jja tez jestem ofiara "kwartalnego profitu".Rok temu bardzo sympatyczny pan doradził mi ltą lokatę.Uwierzyłam mu bo przecież bank nie kłamie ? Dzis wiem ze to było bezczelne naciąganie starej baby 73 letniej na 10 letnia lokatę>Przed podpisaniem mówiono mi ze to jest lokata z kwartalnymi odsetkami, którą po 2 latach będę mogła zlikwidować. Za l kwartał nawet dostałam odsetki ale dalej to już nic.Potem słyszałam w radio o naciąganiu kliientów w lokaty ubezpieczeniowe.Poszłam do banku dowiedzieć sie jak wygląda teraz moja lokata.Pani bardzo grzecznie powiedziała że wartośc mojej lokaty spadła ponizej 50% bo sa bardzo duże opłaty.Co powiedziałam nie powiem.Całe szczęscie ze pana artykuł przeczytała moja córka i to mi dodało otuchy i wiary że jednak jest ktos kto mi pomoże znaleść wyjscie z tej sytuacji.Jutro ide do banku ale jeżeli nic nie załatwię to gdzie szukac pomocy?

  • krasnolud67 napisał(a) komentarz datowany na 2013/02/05 02:51:46:

    Witam, jestem jednym z wrobionych w Pareto2 szukam pomocy jak odzyskać pieniądze z getin banku , przystąpię do pozwu zbiorowego proszę o namiary i dobre rady.Szukam inne osoby, które zostały oszukane w getin banku w Chrzanowie pozdrawiam.

  • dynamo21 napisał(a) komentarz datowany na 2013/02/11 22:33:13:

    Po prawie 2 latach okazuje się, że założone przeze mnie w maju 2011 r. lokaty rewolwer w Open Finance mają nie 6,4% a 5,38%. Bez powiadamiania zmieniono mi dane lokaty w serwisie openonline.pl. Teraz tłumaczą, że to był błąd systemu ponieważ karta produktu pokazuje inaczej. Błąd, który trwał prawie 2 lata! Oszukali wiele osób, które zakładając lokaty wierzyło w podane im oprocentowanie! Sprawa nadaje się do UOKIK. Szukam innych pokrzywdzonych.

  • lilka0073 napisał(a) komentarz datowany na 2013/02/12 19:51:25:

    ByLam u Rzecznika praw konsumenta poradzono mi złożyć reklamację w banku, złożyłam.Teraz czekam na odpowiedż, następny krok to Arbitraż Bankowy kosztuje 50 zł. Napiszę o rezultatach mojej reklamacji dot "kwartalnego profitu".Poczekamy zobaczymy. życzcie mi powodzenia - naiwna?

  • zbynior2 napisał(a) komentarz datowany na 2013/02/14 18:41:01:

    witam!tez jestem oszukany przez pracownika getin bank w Katowicach.miala byc lokata (na pewno nie ubezpieczenie) a skonczylo sie jak zawsze. z pieniedzy ktore wplacilem gdy chcialem zrezygnowac moglem dostac tylko 8% nie stac mnie na to!czy sa osoby z okolic katowic ktore tak samo jak ja maja chec zlozyc pozew pozew zbiorowy na getin i open life ?a moze juz ktos dziala i potrzebuje jeszcze jednego takiego pechowca.pozdrawiam

  • phalu napisał(a) komentarz datowany na 2013/02/18 20:20:07:

    czy ktos moze powiedziec cos na temat ubezpieczenia 'quattro' getin banku

  • ludwiczek20 napisał(a) komentarz datowany na 2013/02/22 19:45:25:

    Nam się udało odzyskać pieniądze z Kwartalnych NIE zysków.bez pomocy prawników.piszcie reklamacje zawiadamiajcie instytucje nadzoru finansowego i prokuraturę

  • lew112 napisał(a) komentarz datowany na 2013/02/22 21:14:26:

    Niestety GETIN HORROR BANK nadal wciska ludziom
    struktury P.Macieju w Panu cała nadzieja
    aby ten proceder w końcu ukrócić i nagłaśniać aby cała Polska dowiedziała się
    jak Getin strzyże ludzi z oszczędności

  • lilka0073 napisał(a) komentarz datowany na 2013/03/01 16:19:19:

    Dzis dostałam odpowiedz na moja reklamacje POZYTYWNA super.Ale jest jedno ale,"zainwestowane przez Pania środki w produkt Kwartalny Produkt zostana zwrócone w 100% w ten sposób,że zainwestowana kwota zostanie pomniejszona o dotychczas wypłacone zyski. Nie rozumiem przeciez zadnych zysków nie otrzymałam chyba że odsetki za I kwartał w kwocie 80 zł.Ale przeciez to miały byc odsetki wypłacane co kwartał jak dumnie głosi "Kwartalny Profit" Kto potrafi to rozszyfrować bo ja jestem za głupia.

  • regi21 napisał(a) komentarz datowany na 2013/03/03 22:21:24:

    Poznałam na własnej skórze Ubezpieczenie kwartalny profit. Oczywiście ani ulotka ani umowa nie określała wysokości opłaty (4,8%) w 6 kolejnych miesiącach. Przecież klient w banku nie ma możliwości sprawdzić czy urzędnik go buja.
    70% wkładu jakoś wycofałam.
    W tym tygodniu pańcia dzwoni z super ofertą dla mnie. Lokata 5,6 %, trzymiesięczna. No nieźle.
    Jak już tam jestem, po 2 dniach od rozmowy, okazuje się, że nieaktualne. Ale ja mam dla Pani lepszy "produkt".
    Teraz Getin handluje "produktem" (eh, polszczyzna) QUTTRO.
    4 lata, znowu ubezpieczenie,
    Ona mi w karcie informacyjnej uprzejmie zaznacza punkty istotne. Ha, taka grzeczność, dla mojej wygody
    Punkt : poziom zysku, zakreśla "minimalny zysk 6,48%"
    a cd. już niezaznaczony brzmi " składki jednorazowej na koniec trwania ubezpieczenia".
    Uczeń podstawówki widzi, jaki to procent rocznie, przecież to nie daje nawet 2%. A będą trzymać 4 lata moje pieniądze. Nie podpisałam, bo przeczytałam też to czego nie powinnam

  • aniaanusiak napisał(a) komentarz datowany na 2013/03/22 10:50:19:

    Jeżeli macie kredyt hipoteczny z ubezpieczeniem tytułu wad prawnych nieruchomości to zostaliście oszukani!!!bank wyliczył to ubezpieczenie od salda kredytu a powinien od wartości nieruchomości,zabrali nam kase w dniu uruchomienia kredytu, a potwierdzenia opłacenia składki w wysokości 26tyś!!!na rok!!!nie potrafią przedstawić- BO NIE OPŁACILI TEGO-są to ukryte koszty banku, kancelaria z Poznania mi pomaga tel 518910081
    WALCZYMY!!!

  • ania.solska napisał(a) komentarz datowany na 2013/06/06 17:29:10:

    Ten bank się nigdy nie zmieni i dla klienta i dla pracownika. Mobbing, presja i wyzysk:
    www.forum-bankowe.pl/forum-pracownikow-getin-noble-bank/

  • fehu_7 napisał(a) komentarz datowany na 2013/09/27 14:53:41:

    krasnolud, ja też jestem oszukana na pareto 2 > pisz na maila fehu_7@wp.pl

  • teflonowa napisał(a) komentarz datowany na 2014/02/05 09:58:54:

    dobra recenzja! a jeśli chodzi o getin bank, to szkoda słów na ich oszustwa, co zresztą nie na jednym forum było poruszane (jako tako nie miałam do czynienia z tym 'bankiem', za wyjątkiem tego, że zdarzyło mi się gościć w getin banku na rozmowie w sprawie pracy- jechałam 70km od mojej miejscowości, później jeszcze w 2 placówkach kolejne rozmowy, po czym Pani z pobliskiego oddziału zadzwoniła i zakomunikowała mi, że podpisują ze mną umowę! ale...po 2 dniach zadzwoniła ponownie z informacją, że dyrektor regionalny zlikwidował stanowisko i że bardzo mnie przepraszają...myślałam, że wyjdę z siebie. taki cyrk, że szkoda komentować..A jeśli chodzi o lokaty i konta oszczędnościowe, szczerze? nie wierzę w żadne złote środki i czary-mary typu: "w innym banku 1,9% a u nas 10%" (nawet w 5% pewniaka ciężko uwierzyć).. w ING zaczynałam od bodajże 6% lub 5/5% na zwykłym oko, w ciągu ostatniego roku odsetki spadły na łeb na szyję, istna tragedia, ale gdzieś trzeba trzymać te pieniądze odkładając na mieszkanie, więc niech leżą. Kilka dni temu Pani z ING namawiała mnie usilnie (tak wiem, premia dla Pani rośnie z każdym takim produktem) na -bodajże- subfundusz gotówkowy, no i tak dałam się namówić, wpłacając 200zł, (min. przy otwarciu), oczywiście Pani chciała już mi zrobić zlecenie stałe na min 50zł, ale definitywnie odmówiłam. chyba z tego zrezygnuję, zresztą przy tak marnych kwotach ileż tego zysku można wypracować. aaa, i tutaj oprocentowanie jakoś powyżej 2%, czyli nic pozytywnego.

  • andyad napisał(a) komentarz datowany na 2014/08/26 17:29:50:

    Uwaga na kredyty firmowe w PKO BP.
    Najpierw łaskawie dają kredyt obrotowy.
    Jak nie daj Boże go wykorzystasz na zakup towaru to szybko go zamieniają na zabójczy kredyt lichwiarski na 21%.

  • mirjam2 napisał(a) komentarz datowany na 2014/09/17 11:09:55:

    Witam i proszę o kontakt /mirmet11@gmail.com/ osoby naciągnięte przez Geting bank na "lokate" pareto II w Zawierciu. Pozdrawiam:)

Dodaj komentarz

Wyszukiwarka

Kanał informacyjny

Maciej Samcik

Od 1997 r. dziennikarz ekonomiczny „Gazety Wyborczej”. Specjalizuje się w tematyce finansowej. Pisze o bankach, giełdzie, funduszach inwestycyjnych oraz finansach osobistych. Autor i współautor poradników o oszczędzaniu, rankingów i konkursów giełdowych.
Laureat prestiżowych nagród dziennikarskich, w tym nagrody „Grand Press”.
Pochodzi z Poznania. Z wykształcenia ekonomista, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.


użytkowników on-line