Subiektywnie o finansach

Blog Macieja Samcika, długoletniego dziennikarza ekonomicznego Gazety Wyborczej . O finansach małych i dużych. Mnóstwo ciekawostek na temat pieniędzy. Wiadomości ważne dla domowego budżetu. Porady finansowe i recenzje reklam instytucji finansowych.

Wpis

sobota, 06 maja 2017

Co trzeci klient banku korzysta z usług nie dopasowanych do potrzeb! Jak sobie radzimy?

Instytut badawczy Kantar TNS dokładnie wypytał nas o gotowość do polecania lub zniechęcania innych osób do usług tych banków, z których korzystacie. To w dzisiejszych czasach bardzo ważny parametr, bo mamy erę mediów społecznościowych i wartość "rynkowa" takich poleceń jest ogromna. Mogą one osiągnąć wielki zasięg i znacznie lepszą skuteczność, niż "zwykła" reklama. Wyniki badań mnie... nieco przygnębiły.

Tylko co piąty klient banku cieszy się dopasowanymi do swoich potrzeb - pod względem funkcji i opłat - produktami bankowymi lub przynajmniej dobrej jakości serwisem. Z kolei aż 32% klientów banków prawdopodobnie ma usługi wybitnie niedopasowane do potrzeb, zbyt drogie bądź też jakość obsługi jest niewystarczająca - ta grupa klientów jest gotowa zniechęcać znajomych do swojego banku. Neutralność cechuje mniej, niż połowę klientów banków.

Czytaj też: Ile trzeba płacić za konto, żeby to było drogo? Oni policzyli 

To nie są żarty, bowiem zadowolony klient nie tylko przyciąga do banku swoich znajomych, ale też daje mu coraz więcej zarabiać. Aż 40% klientów mających ciepłe uczucia do swojego banku jest skłonnych bez szemrania zaakceptować wzrost cen usług, zaś 36% jest skłonna dokupić dodatkowe usługi bądź przynieść do niego więcej oszczędności. Być może w obu przypadkach to te same 36-40% - bo można było wskazać więcej, niż jedną odpowiedź - ale zakładam, że te grupy przynajmniej częściowo są rozłączne. To z kolei by oznaczało, że zdecydowanej większości zadowolonych klientów nie trzeba namawiać do tego, by chcieli być bardziej rentownymi klientami.

Gorzej jest z klientami niezadowolonymi. Ich postawa - wyrażona w badaniach, ale i w moich obserwacjach - mnie bardzo przygnębiła. Powody tego przygnębienia, a przede wszystkim wyniki tej częsci badań, przedstawiam na www.subiektywnieofinansach.pl, mojej nowej stronie internetowej. Zapraszam na nią - dużo ciekawych rubryk! - a link do tekstu o bankowych badaniach znajdziecie tutaj 

Szczegóły wpisu

Tagi:
brak
Kategoria:
Autor(ka):
maciek.samcik
Czas publikacji:
sobota, 06 maja 2017 10:04

Polecane wpisy

Trackback

Wyszukiwarka

Kanał informacyjny

Maciej Samcik

Od 1997 r. dziennikarz ekonomiczny „Gazety Wyborczej”. Specjalizuje się w tematyce finansowej. Pisze o bankach, giełdzie, funduszach inwestycyjnych oraz finansach osobistych. Autor i współautor poradników o oszczędzaniu, rankingów i konkursów giełdowych.
Laureat prestiżowych nagród dziennikarskich, w tym nagrody „Grand Press”.
Pochodzi z Poznania. Z wykształcenia ekonomista, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.


użytkowników on-line