Subiektywnie o finansach

Blog Macieja Samcika, długoletniego dziennikarza ekonomicznego Gazety Wyborczej . O finansach małych i dużych. Mnóstwo ciekawostek na temat pieniędzy. Wiadomości ważne dla domowego budżetu. Porady finansowe i recenzje reklam instytucji finansowych.

Wpis

poniedziałek, 05 lutego 2018

Tego jeszcze nie było. Aplikacja, która miała ułatwiać życie klientom Orlenu nagle wycofana

To bardzo rzadka sytuacja: aplikacja, która z wielkim hukiem weszła na rynek już po kilku dniach zawiesza działanie i to z góry zapowiadając, że przerwa potrwa kilka dni? Firma w komunikacie rozesłanym do klientów twierdzi, że to efekt ogromnego zainteresowania uzytkowników. Czyli, że została zadeptana, jak karp przed Świętami w Lidlu.

„Ogromne zainteresowanie JustDrive przyczyniło się do przejściowych problemów technicznych. Płacenie za paliwo nie będzie możliwe przez kilka najbliższych dni. Poinformujemy od razu jak to będzie możliwe, przepraszamy za utrudnienia”

– taki komunikat otrzymałem od zespołu Just Drive. Może i zainteresowanie było wielkie, ale to na pewno nie jest cała prawda. Z powodu dużego zainteresowania aplikacja może wolniej działać, zawieszać się na dłuższą chwilę (minuty, godziny), ale raczej nie bywa wyłączana na kilka dni.

Nie przegap nowych tekstów z „Subiektywnie o finansach”zapisz się na newsletter i odbierz zestaw praktycznych poradników, w tym przegląd kont bankowych ułatwiających oszczędzanie

Druga hipoteza pojawiła się po informacjach, że na stacjach Orlenu – jedynego paliwowego partnera aplikacji – mają jakąś grubszą awarię informatyczną – w piątek na części stacji nie działały płatności kartowe i BLIK-iem. Tyle, że awarię szybko opanowano, a JustDrive jak nie działał, tak nie działa. W niedzielę na profilu aplikacji na Facebooku pojawił się wiele mówiący komentarz podpisany przez zespół aplikacji (jego skan znajdziesz w pełnej wersji niniejszego tekstu na www.subiektywnieofinansach.pl)

Czytając go między wierszami można dojść do wniosku, że to nie kwestia przeciążenia serwerów z powodu nadmiernego zainteresowania użytkowników aplikacji JustDrive, ani nie kwestia awarii informatycznej po stronie Orlenu, tylko „sabotażu” zaordynowanego przez naszą narodową sieć stacji paliw. Orzeł potrafi być drapieżny, ale żeby aż tak?

O co tu chodzi? Czy JustDrive wróci? I kiedy? Zapraszam do pełnej wersji tekstu na nowej stronie "Subiektywnie o finansach"

Szczegóły wpisu

Tagi:
brak
Kategoria:
Autor(ka):
maciek.samcik
Czas publikacji:
poniedziałek, 05 lutego 2018 20:53

Polecane wpisy

Trackback

Komentarze

Dodaj komentarz

  • tomaszlud napisał(a) komentarz datowany na 2018/02/09 11:49:38:

    może było zbyt wielkie zainteresowanie, które wpłynęło na działanie serwerów i samej aplikacji. Zdarza się ale w tak wielkiej firmie? Dziwne!

  • karilva napisał(a) komentarz datowany na 2018/02/11 13:15:21:

    pewnie jakiś błąd w aplikacji był

  • miiia92 napisał(a) komentarz datowany na 2018/02/11 17:17:13:

    ciekawe

  • jureke.30 napisał(a) komentarz datowany na 2018/02/12 10:02:26:

    Oczekuję stosunkowo mocnego zachowanie cen surowców rolnych i stosunkowo słabego cen surowców energetycznych (Kłusek)

    analizy-rynkowe.pl/oczekuje-stosunkowo-mocnego-zachowanie-cen-surowcow-rolnych-i-stosunkowo-slabego-cen-surowcow-energetycznych/


  • kerezaon napisał(a) komentarz datowany na 2018/02/12 13:21:53:

    A co to ma znaczyć, że orzeł taki drapieżny? Wątpię, żeby to orlen specjalnie zrobił ;)

  • terazbers napisał(a) komentarz datowany na 2018/02/23 11:02:36:

    Takie wycofania też się zdarzają, bo nie zawsze serwer aplikacji jest w stanie pocianać tylu odbiorców i trzeba wyłączyć serwer.

Dodaj komentarz

Wyszukiwarka

Kanał informacyjny