Subiektywnie o finansach

Blog Macieja Samcika, długoletniego dziennikarza ekonomicznego Gazety Wyborczej . O finansach małych i dużych. Mnóstwo ciekawostek na temat pieniędzy. Wiadomości ważne dla domowego budżetu. Porady finansowe i recenzje reklam instytucji finansowych.

Wpis

piątek, 10 sierpnia 2018

Spędzasz godziny w podróżach służbowych lub korkach jadąc z pracy? To czas na... zakupy

Statystyki mówią, że 40% osób dojeżdżających do pracy na terenie USA w czasie tych podróży korzysta ze smartfonów i różnych aplikacji. Nie jest to szczególnie wygodne, ale oznacza, że czas spędzany w samochodzie chcemy wykorzystać bardziej efektywnie, załatwiając w tym czasie swoje sprawy.

Czasem jest to szukanie najbliższej stacji, gdzie można byłoby zatankować, a czasem zamówienie składane do pizzerii. 66% pytanych stwierdziło, że zapewne wydawaliby w czasie podróży do i z pracy więcej pieniędzy, gdyby tylko mieli możliwości robić to bezpiecznie i wygodnie.

Czytaj też: Auto-tankowanie, czyli poznaj aplikację, dzięki której twój samochód sam zapłaci za paliwo. Od Shella

Przemieszczający się klienci są łakomym kąskiem dla restauracji, kawiarni i sklepów spożywczych, do których zaglądamy po drodze z pracy, żeby coś przekąsić lub zrobić zakupy. I nam i im zależy na tym, żebyśmy nie stali w kolejce do składania zamówienia i do płatności. Gdyby bułkę w McDonald’s i kawę w Starbucksie dało się zamówić już będąc w drodze i od razu zapłacić – restauracje mogłyby zlikwidać część kas, a klienci nie traciliby czasu.

Zamawianie jedzenia wcześniej z odbiorem „po drodze” może wykiełkować na ogromny przemysł, trzecią formę robienia zakupów – pośrednią między zakupami online i fizycznymi, w sklepach.

Samcikowe przygody z kartami: Znajdziesz je na stronie cyklu tekstów poświęconych „plastikowym pieniądzom” – „O wygodnym oszczędzaniu, czyli niezbędnik nowoczesnego konsumenta”

Czytaj też: Co się musi stać, byśmy w ogóle przestali używać gotówki? Tylko trzy małe rzeczy

Jak kupować za kierownicą? Głosem!

Przemysł motoryzacyjny, e-handel i organizacje płatnicze prędzej czy później sprawią, że samochód stanie się miejscem robienia zakupów. Potrzebne jest do tego nie tylko połączenia samochodu z internetem, zaś smartfona (zawierającego potrzebne nam aplikacje do zakupów) z samochodem, ale i wykorzystanie technologii głosowych. Dziś tylko 11% Amerykanów dojeżdżających do pracy korzysta z systemów aktywowania usług głosem.

Głosowe zamawianie zakupów, stolika w restauracji, kawy na wynos, biletu do kina w czasie jazdy samochodem nie jest bujaniem w obłokach. Wystarczy spojrzeć co dzieje się w branży bankowej. Pół roku temu największy brytyjski bank Barclays umożliwił płatności głosowe za pośrednictwem technologii Siri, czyli głosowego asystenta Apple’a, montowanego seryjnie w najnowszych modelach smartfonów tej marki.

Czytaj też: Ford wprowadza samochód, który reaguje na polecenia głosowe

Odwiedź też stronę akcji „O wygodnym płaceniu, czyli niezbędnik nowoczesnego konsumenta”. Tam piszę o wszystkich nowościach ze świata płatności oraz poradniki o bezpiecznym używaniu kart i wyciskaniu z nich maksymalnie dużo korzyści. Zapraszam: kliknij ten link

Samochód sam znajdzie miejsce do parkowania i za nie zapłaci?

„Samopłacenie” za paliwo na stacji i robienie zakupów z pomocą technologii głosowej współpracującej z aplikacjami mobilnymi i tymi służącymi do płatności można byłoby uzupelnić o łatwe parkowanie.

Tak, jak dziś w niektórych miastach karta płatnicza staje się biletem w transporcie miejskim, tak można sobie wyobrazić, że miejsce parkingowe będziemy rezerwowali zdalnie, już w drodze na parking, podając tylko adres i godziny, w których będziemy potrzebowali miejsca. System będzie wskazywał miejsce, a płatność automatycznie ściągnie się z konta.

Czytaj też: Pierwszy inteligentny parking w Polsce już działa! A jak? 

Do współpracy przy takich udogodnieniach organizacja płatnicza Visa niedawno zaprosiła przemysł motoryzacyjny, firmy transportowe, wypożyczalnie samochodów, firmy świadczące usługi parkingowe i paliwowe do udziału w programie „Transportation Center of Excellence”. Przedsięwzięcie ma ułatwić płatności na każdym etapie podróży – od parkowania i tankowania paliwa po latanie samolotem i przejazdy koleją

Według raportu Business Intelligence Connected Car, do 2025 r. liczba samochodów połączonych z internetem przekroczy 293 mln. Visa chwali się, że współpracuje z kilkoma spośród czołowych producentów na świecie, a przedmiotem współpracy jest osadzenie płatności w systemach multimedialnych tych samochodów (są już pierwsze przykłady „samochodowych” płatności za paliwo, posiłki oraz usługi ubezpieczeniowe).

Visa chce też ułatwiać rozliczenia płatności za wspólne podróżowanie samochodem, ubezpieczenia uzależnione od liczby przejechanych kilometrów czy też ładowanie baterii samochodu elektrycznego. Za to wszystko ma płacić samochód, ściągając pieniądze z naszego konta.

Czytaj też: Ubezpieczenie samochodu da się już kupić od bota? Skanuję, czatuję, a na końcu…

Samochód pokieruje, a ty pokupujesz

To już oczywiście przygotowanie do kolejnej rewolucji transportowej – wprowadzenia do użytku samochodów autonomicznych, które będą w stanie kierować się same. W takim aucie czasu na zakupy będzie jeszcze więcej, bo i ręce i uwaga dzisiejszego kierowcy będą wolne. Technologia może więc otworzyć nowy rynek mobilnych zakupów w podróży i znacznie zwiększyć liczbę transakcji zawieranych podczas codziennych dojazdów do pracy.

Według ustaleń raportu Digital Drive Report ponad 75% użytkowników smartfonów, którzy spędzają ponad 30 minut na drodze do i z pracy kupowałoby coś w czasie podróży, gdyby technologia im to umożliwiła, zaś samochód w tym czasie sam by się prowadził.

Płać w sieci bezpiecznie, wygodniej i z chargebackiem. Jeśli chcesz bezpiecznie i bardzo wygodnie płacić kartą w sieci, to pod tym linkiem możesz zarejestrować swoją kartę w usłudze Visa Checkout. Będziesz mógł/mogła płacić w sieci niemal jednym kliknięciem, a jednocześnie będzie to płatność kartą, a nie e-przelewem, a więc będziesz zabezpieczony/a chargebackiem. Więcej o usłudze Visa Checkout pisałem tutaj 

Artykuł powstał w ramach cyklu „O wygodnym płaceniu – niezbędnik nowoczesnego konsumenta. Partnerem merytorycznym tego cyklu jest organizacja płatnicza

Szczegóły wpisu

Tagi:
brak
Autor(ka):
maciek.samcik
Czas publikacji:
piątek, 10 sierpnia 2018 08:37

Polecane wpisy

Trackback

Komentarze

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Wyszukiwarka

Kanał informacyjny